2017. május 19., péntek

Bullet journaling

Sziasztok lányok!

A mai bejegyzésben kivételesen nem körmös témáról lesz szó, hanem a bullet journalingról. Aki esetleg nem tudná mi ez, a lényeg nagyjából az, hogy saját magadnak rajzolod meg a határidőnaplódat, amiben mindenféle lista, és 'szokás feljegyző' is van. Azért csinálják sokan így, mert ennél a verziónál nem kell oda írnod az adott feljegyezni valót, ahova gyárilag nyomtatták. Erre a témára Youtube-on leltem rá, mégpedig Kiss Dóra videója volt az első, ami felhívta a figyelmemet. 
 Eleinte erősen szkeptikus voltam, mert nem hittem benne, hogy erre nekem lesz időm, illetve nem akartam többezer forintot kiadni egy noteszért. Aztán végignéztem egy csomó videót, és rájöttem, hogy bőven lesz rá időm, hiszen videónézés közben is meg tudom rajzolni az oldalakat. Illetve találtam itthon két keménykötésű noteszt, de egy kicsit talán vékony az egyik lapja ehhez, a másik meg elég kicsi, így helyettük inkább egy A/5-ös, négyzethálós sulis füzetet használok, amit már másra nem tudnék. Ami jó benne, hogy nem túl erős a vonalazása, így annyira nem zavar, de azért segédvonalnak elég jó. A lapok mégmindig vékonyak, de túlélem. Úgyhogy probléma megoldva, innen már a tervezgetés jött. 

 Először szerettem volna egyszerűre venni, így csak a havi nyitóoldal kapott színesebb díszítést. Rengeteget rajzolgattam, tervezgettem lapokra, végül kiválasztottam mi az ami tetszik, és elkészítettem az első hónapot. A füzet elejére mentek azok a dolgok, amik nem csak egy hónapig használhatóak, mint az Index (tartalomjegyzék), a jelszavas, a filmek megnézésre, a sorozatos és a bejegyzés ötletes oldal is. A jelszavas nekem nagyon hasznos, sose tudom, hogy melyik emailcím+jelszó párosítással regisztráltam valahova. A filmes pedig már egy ideje egy lapon volt a parafatáblámon, de így szerintem sokkal jobban néz ki. A filmszalagos ötlet egyébként Pinterestről van. A sorozatos szintén hasznos, mivel mindig keverem, hogy egy adott sorozatot hanyadik évadig/részig láttam. Egyébként a BigBanTheory-t el is rontottam, hiszen 24 rész van egy évadban, nem húsz, így alul még hozzárajzoltam. 





Ezután a havi nyitóoldal, ami ebben az esetben az áprilisi volt. mellette pedig a Memories. ahova minden nap olyan dolgokat írok, ami aznap jó volt, kis szivecskékkel elválasztva. Nagyon megszerettem ezt az oldalt, jó néha átgondolni, hogy mi minden történik velünk egy nap, és hogy a rosszabb napokon is lehet találni valami jót. 





Ezután következik a Habit Tracker, aminek a felrajzolását egy kicsit elrontottam, hiszen kétszer annyi sort rajzoltam, mint amennyit használtam, illetve 31 oszlopot, a 30 napnak. De sebaj, erről szól a bullet journaling, hogy kísérletezel. Egyébként maga az oldal nagyon hasznos, például rájöttem, hogy minden nap eszek valami édeset, úgyhogy ezt egy kicsit kontrollálnom kéne. Illetve azt is realizáltam, hogy a hónapban összvissz három bejegyzés volt, ami elég kevés.



A Sleep Log is nagyon látványosan mutatja, hogy elég rosszak az alvási szokásaim. A Spending Logot azért raktam bele, mert annak ellenére, hogy nem a saját keresetemből élek (mivel diák vagyok), kiváncsi voltam mennyit költök egy hónapban. Az árakat kihúztam, mert ez az infó nem publikus, de egyéként ebben még a menta és a Bp bérlet is benne van. Két oldalt hagytam neki, de csak egyet használtam, a másikra valószínűleg egy rajz fog kerülni. A következő a Future Log, amit még az elejére kellett volna rakni, de kihagytam véletlenül. Ez is nagyon hasznos, csak néha elfelejtem, hogy van :D



 Ezután már csak a heti felbonások jönnek. Ezeket is viszonylag egyszerűre hagytam, a dátum egy kis szalag szerű ,,dobozt" kapott, illetve a napokat folyóírással írtam. Mellé pontokba szedve az aznapi események, alá pedig a napi teendők kerültek. Ha kész van azt x-el, ha végül nem kell megcsinálni, azt kihúzással, ha következő napra rakom át, azt kis nyíllal jelölöm. Nekem ez az elosztás teljesen bevált, és szerintem ez egész esztétikus is így. 




 Az egész füzet végén pedig a Stabilo Point 88 tollakat teszteltem, egy kicsit átlátszanak, illetve néha átfolynak a túloldalra, de engem annyira nem zavar. Ezeken kívül két Mitsubishi uni-ball fekete tollat használok, az egyik a Signo 0.5, a másik az Ultra-fine verzió. Nagyon szeretem mindkettőt, az ultra-fine hihetetlen vékony vonalat húz, úgy, hogy nem karcolja a lapot. 
 A májusi oldalakat egy következő bejegyzésben szeretném megmutatni, remélhetőleg minél hamarabb.

Azthiszem ez egy maratoni poszt lett, remélem felkeltette az érdeklődéseteket ez a téma, ha igen, mindenképp nézzetek be Kiss Dórához, illetve Karához, a Boho Berry csatorna vezetőjéhez is. 

Ti hallottatok már erről a tevékenységről?
Üdv: Melcsi

2 megjegyzés:

  1. úúú ez nagyon király. a kifejezésről még nem hallottam, határidőnaplót évek óta használok :) a sleep log nekem telefonban van, a habit tracker eszméletlen jó ötlet! a spending log-ot sokáig google drive-ban excelben vezettem, de 1 évig bírtam kb, nagyon sok energia :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! Tényleg nagyon figyelni kell, de szerintem megéri :)

      Törlés